Tagasi Posted on

HELLAD KOHAD

Into Niilo 31.07–24.08.2021

HELLAD KOHAD on kollektsioon enese armastamisest ja aktsepteerimisest. Kunstnik uurib põgusalt inimeseks olemist, soovides nii selles peituva haavatavuse, hapruse ja ebatäiusega leppida. 

Tegu on filantroopilise ettevõtmisega, mille esimeseks sammuks on aktsepteerida oma füüsilist keha. Näitus on disainer Into Niilo isiklik püüdlus mõista ja armastada inimkeha.

HELLAD KOHAD on sensuaalne teekond, mis algab kõige pisemast: armastusest iga oma küüneplaadi, nibu, varba ja nabakuju, keha väiksemagi kumeruse ja kortsu, painde, luukontuuri, kananaha, kehakarva ja sünnimärgi vastu.

Seeria loomiseks on kasutatud erinevaid materjale: metalle (messing, hõbe, kuld), looduslikke vääriskive (pärl, Etioopia opaal, türkiis, lasuriit, obsidiaan, labradoriit, rutiilkvarts, krüsopraas, ametriin, topaas, agaat) ja kunstkive (opaal, turmaliinkvarts, opaalkvarts, uleksiit).

Sürrealistliku elemendina lõi disainer baroksetest pärlitest, pärlmutrist ja tehisopaalist hambad. Küünesõrmuste valmistamisel kasutas ta küünekujust lähtuvaid vorme ning valis kivid, mis on arusaadavalt kivid, ent ometi imiteerivad erinevaid maniküüristiile. Nibu- ja nabaprosside ning rangluu kaelakeede valmistamisel on kasutatud erinevad tehnikad. Prossid valas disainer hõbedast ning kattis hiljem kullaga, kuldkaelakee valmistamiseks kasutas ta aga galvanoplastikat ning kattis seejärel ehte kullaga.

Iga kollektsiooni kuuluv ese on omaette kunstiteos, loodusliku filosoofiline ümbertõlgendus vihjates kergelt mustale huumorile ja lõputule enesearmastusele.

Into Niilo on kaasaegne ehtekunstnik ja disainer. 2013. aastal lõpetas ta Moskva riikliku disaini- ja tehnikaülikooli ning aksessuaaridisainerina jätkas magistriõpinguid Londoni ülikoolis Londoni moekolledžis jalatsidisaini erialal.

Peagi aga taipas ta, et ta pole huvitatud enam jalatsitest ning üha enam köidavad teda väikesed ja kantavad arhitektuursed ja skulpturaalsed vormid. Niisiis lõigi ta 2015. aastal oma brändi into|into, et luua eksperimentaalseid aksessuaare, kuid mõne aja pärast otsustas ta peamiselt ehtekunstiloomingule keskenduda.

Alates 2016. aastast on Into Niilo näidanud oma loomingut showroomides Pariisi moenädala raames (kaks korda aastas). 2018. aastal sõlmis ta lepingu agentuuriga NOB ja 2019. aastast on ta osalenud NOBi showroomide väljapanekutel Pariisi, Milano ja Tokyo moenädalatel.

Into Niilo rakendab oma brändi into|into loomingus täppisteaduste ja teaduslike katsetuste põhimõtteid. Ta saab innustust erinevatest valdkondadest nagu füüsika, keemia, loodusteaduste filosoofia, kosmoloogia, anatoomia ja filosoofia ning püüab neid ideid edasi anda kunsti ja disaini kaudu. Kordus nimes into|into on pärit inglise [intu:] ja soome keelest [into:] ning seda võiks tõlkida kui “sisemine inspiratsioon.” Brändi inspiratsiooniallikaks on loodus ja inimese kognitiivsed protsessid, poeesia, vormide ilu ning asjade sisu ja sügavam olemus.

KUNSTNIKUVESTLUS

MEEDIAKAJA
POSTIMEES. NÄITUS ⟩ Neil ehetel pole sugu. Arvustab luuletaja ja koreograaf Sveta Grigorjeva

HÄPPENING. Ehtekunstnik Intro Niilo dismorfofoobiast ja armastusest inimkehade vastu. Küsitleb Urmas Lüüs